אחת מהמתכות הכי שמישות ומבוקשות בימינו אנו הינו הברזל. ישנן תעשיות שלמות שמתבססות על השימוש בחומר זה, ביניהן תעשיית הפלדה, הרכב וגם ענף הבנייה. לאור העובדה שמשאב הברזל הטבעי הינו חלק ממאגר מוגבל, חלק נכבד מהברזל שמשרת את התעשיות השונות הינו כזה שנעשה בו שימוש בעבר, וכעת ממחזרים אותו ועושים בו שימוש נוסף. את הברזל ממחזרים ממוצרים ישנים שכבר לא משרתים את המטרה שלשמה נקנו, כמו מכונות כביסה, מקררים וכן רכבים ישנים או תקולים שכבר לא ניתן להשתמש בהם. אז איך רכבים מיועדים לפירוק הפכו היום למקור מספר אחד לברזל ממוחזר? הכול על למה כדאי לכם לקחת חלק בקניית רכבים לברזל.
כולם יוצאים מרוצים עם קניית רכבים לברזל
אם פעם היינו עדים למגרשים נטושים שייעודם הוא להכיל רכבים שאבד עליהם הכלח, כיום ניכר כי מרביתם נעלמו. הסיבה לכך היא כאמור מחזור הברזל שהוחלט לבצע, ומכירתו לתעשיות שונות. זהו תהליך שמקדם את הרווח של כל אחד מהצדדים המעורבים בעסק – הקונה, המוכר וגם הציבור באופן כללי.
מעבר לעובדה שמגרשי הרכבים הלא שמישים צמצמו את השטחים הזמנים ופגעו באפשרות לסחור בהם כחלק מעסקאות נדל”ן, הם גם היוו מפגע סביבתי ובטיחותי המרחיב את זיהום האוויר. באוויר נישאו מתכות רעילות, פסולת סוללות ישנה ושמנים, אשר הדיפו רעלים והביאו לזיהום הקרקע ולעתים אף לזיהום מי התהום. באותה הנשימה, בעולם נרשם מחסור כללי בברזל, מה שהפך אותו למשאב יקר ואילץ את טובי המוחות לחשוב על דרך חלופית לאספקה. כך נולד רעיון קניית רכבים לברזל – קונים את הרכב התקול מבעליו, מחלצים ממנו את הברזל, ממחזרים אותו ומשווקים אותו הלאה לתעשיות השונות.
אינטרס ציבורי עבור המוכר, הקונה והציבור
– מוכר הרכב – במקום להתעסק במכירת הרכב הישן, דבר שדורש זמן רב, חיפוש אחר לקוחות פוטנציאליים ותשלום הוצאות שוטפות בגינו, מוכרים אותו וסוגרים את הסיפור. הכסף משולם במזומן, הבעלות מועברת רשמית ואין עוד צורך להתעסק ברכב הזה כלל.
– חברות לפירוק רכבים – החברות סוחרות בחלקי הברזל, מוכרות אותו לתעשיות השונות וכן תורמות לשמירה על איכות הסביבה.
– הציבור – כאמור רכב לא שמיש מהווה מפגע בטיחותי וסביבתי, המאיים על רווחת הסביבה. פירוקו מסיר את החשש.